Перейти к содержимому
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Zloplay community

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Опубликовано:

Ondanks dat ik natuurlijk wel kan begrijpen dat jullie waarschijnlijk nog helemaal niet bezig zijn met de politiek, vraag ik mij af wat jullie van het volgende artikel vinden.

In dit artikel wordt onder meer beweerd dat 6 op de 10 Nederlanders (60%) voor een vuurwerkverbod voor particulieren is.

Mijn vraag is wat jullie hier van vinden, en dan niet gewoon nonchalant zeggen: "Ja niks." Maar probeer je mening te onderbouwen.

Mijn mening luidt as volgt:

Naar mijn mening zou dit wel een goed idee zijn, omdat er jaarlijks nog steeds (te) veel ongelukken met vuurwerk gebeuren.

Daarnaast vind ik het erg raar dat we eigenlijk het hele jaar door niks, maar dan ook echt niks op het gebied van vuurwerk mogen, maar als we met z'n alle al wat biertjes en een halve fles champagne op hebben die restrictie opeens vervalt. Dit is natuurlijk vrij raar, want we weten al lang dat alcohol ons denk- en reactievermogen aantast.

Опубликовано:

>De ondervraagden vinden de overlast en talrijke gewonden niet opwegen tegen het knalgenot.

Ik zie daar echt geen problemen mee, wat is er nou aan overlast. Een paar bommetjes op een dag, nouja het is toch maar 1 keer per jaar. Als er veel persoonlijke eigendommen worden gesloopt zeg ik, alleen in je eigenstraat en pluk die kindjes overdag van straat.

Altijd leuk dat ze dan bij zo'n stemming nooit de leeftijdsgroep / sociale groep bijzetten

Опубликовано:
  • Автор
>De ondervraagden vinden de overlast en talrijke gewonden niet opwegen tegen het knalgenot.

Ik zie daar echt geen problemen mee, wat is er nou aan overlast. Een paar bommetjes op een dag, nouja het is toch maar 1 keer per jaar. Als er veel persoonlijke eigendommen worden gesloopt zeg ik, alleen in je eigenstraat en pluk die kindjes overdag van straat.

In dit geval gaat het meer om de honderden slachtoffers, daarnaast zullen er veel meer professionele vuurwerkshows gaan plaatsvinden. Het voordeel daarvan is dat die over het algemeen veel mooier zijn dan ons particulieren vuurwerk.

Опубликовано:

Naar mijn mening zou dit een slecht idee zijn.

Het legale vuurwerk, zoals dat in Nederland verkocht wordt, is veilig genoeg voor normale consumenten. Het wordt pas een probleem wanneer je domme ongetrainde individuГ«n het vuurwerk dat in het buitenland verkocht wordt laat afsteken, aangezien hier ook relatief gezien de meeste ongelukken mee gebeuren.

Wanneer vuurwerk dus verboden wordt zal dat weinig tot geen verschil maken omdat degenen die het buitenlandse vuurwerk halen hier waarschijnlijk niets van merken, maar degenen die netjes legaal vuurwerk afsteken (met aansteeklont en al die andere maatregelen) kunnen dus geen goed vuurwerk meer kopen en wordt dus hun jaarlijkse pleziertje afgenomen.

Oh, en als vuurwerk verboden wordt kan ik niet meer kijken naar die leuke gratis vuurwerkshow van de buren :3

Опубликовано:

Het legale vuurwerk, zoals dat in Nederland verkocht wordt, is veilig genoeg voor normale consumenten. Het wordt pas een probleem wanneer je domme ongetrainde individuГ«n het vuurwerk dat in het buitenland verkocht wordt laat afsteken, aangezien hier ook relatief gezien de meeste ongelukken mee gebeuren.

Wanneer vuurwerk dus verboden wordt zal dat weinig tot geen verschil maken omdat degenen die het buitenlandse vuurwerk halen hier waarschijnlijk niets van merken, maar degenen die netjes legaal vuurwerk afsteken (met aansteeklont en al die andere maatregelen) kunnen dus geen goed vuurwerk meer kopen en wordt dus hun jaarlijkse pleziertje afgenomen.

Oh, en als vuurwerk verboden wordt kan ik niet meer kijken naar die leuke gratis vuurwerkshow van de buren :3

vooral ook, als je geen legaal vuurwerk meer mag halen, dan halen we wel in het buitenland == meer ongelukken

Опубликовано:
  • Автор

Ik ben het er zeker mee eens dat de meeste ongelukken gebeuren bij de hierboven genoemde ongetrainde individuГ«n. Wel moet ik concluderen dat geen van jullie heeft gereageerd op het feit dat het meeste vuurwerk wordt afgestoken door mensen die zich vaak al aardig beschonken hebben.

Опубликовано:

Naar mijn mening is dit een slecht idee.

We weten allemaal dat als men dingen gaat verbieden dat de regels juist worden verbroken, en daarmee het probleem blijft houden, zo niet erger maakt (zie de wietpas, 2012) in de zin van dat mensen toch wel aan vuurwerk komen, en dan waarschijnlijk uit het buitenland. Vuurwerk uit het buitenland is vaak gevaarlijker dan dat uit Nederland (zie ook Menno's argument:)

Het wordt pas een probleem wanneer je domme ongetrainde individuГ«n het vuurwerk dat in het buitenland verkocht wordt laat afsteken, aangezien hier ook relatief gezien de meeste ongelukken mee gebeuren.

Er zullen hieruit waarschijnlijk meer ongelukken uit voortkomen. Dan kun je beter strengere regels invoeren, om het vuurwerkmisbruik te matigen, in plaats van het helemaal te verbieden en zo een ergere situatie creeГ«ren.

Опубликовано:

Ik ben het er zeker mee eens dat de meeste ongelukken gebeuren bij de hierboven genoemde ongetrainde individuГ«n. Wel moet ik concluderen dat geen van jullie heeft gereageerd op het feit dat het meeste vuurwerk wordt afgestoken door mensen die zich vaak al aardig beschonken hebben.

eigen risico toch, mensen zijn zo dom

Опубликовано:

Jammer dat er veelal veel mensen zijn die het voor andere verzieken met hun atoombommen, dit was nooit ter spraken gekomen als iedereen gewoon normaal met zijn vuurwerk omgaat (legaal).

Maarja.. mensen doen soms raren dingen als ze onder invloed zijn..

Опубликовано:

Wat fijn dat we weer lekker iedereen in 1 hokje plaatsen. Niet iedereen drinkt op oudjaarsavond, en niet iedereen is dom. Mensen kunnen heus wel met mate drinken, hoewel alcohol niet heel goed mixt met (het afsteken van) explosieven.

Опубликовано:

Wat fijn dat we weer lekker iedereen in 1 hokje plaatsen. Niet iedereen drinkt op oudjaarsavond, en niet iedereen is dom. Mensen kunnen heus wel met mate drinken, hoewel alcohol niet heel goed mixt met (het afsteken van) explosieven.

het gaat nu over de mensen die zuipen en zichzelf opblazen, niet iedereen die drinkt

Опубликовано:
  • Автор
Naar mijn mening is dit een slecht idee.

We weten allemaal dat als men dingen gaat verbieden dat de regels juist worden verbroken, en daarmee het probleem blijft houden, zo niet erger maakt (zie de wietpas, 2012) in de zin van dat mensen toch wel aan vuurwerk komen, en dan waarschijnlijk uit het buitenland. Vuurwerk uit het buitenland is vaak gevaarlijker dan dat uit Nederland

...

Dan kun je beter strengere regels invoeren, om het vuurwerkmisbruik te matigen, in plaats van het helemaal te verbieden en zo een ergere situatie creeГ«ren.

Dit is ook zeker waar en als ik eerlijk moet zijn vermoed ik dat er vooral ouderen mensen mee hebben gedaan aan het door GroenLinks gehouden onderzoek. Daarnaast vraag ik mij ook af of de conclusie van 6 op de 10 Nederlanders Гјberhaupt wel klopt en er niet te vroeg of een onjuiste schatting is gedaan.

Tenslotte ben ik het niet eens met FaceHunter's argument:

Omdat het afsteken van vuurwerk in zijn algemeen al een eigen risico is. Vandaar dat er bij blijf dat het afsteken van vuurwerk na het nuttigen van alcohol gevaarlijk is/kan zijn en het kan leiden tot (ernstige) ongelukken. Dit heeft te maken met de achteruitgaande schattingen en reacties van het menselijk brein.

Опубликовано:

Dit is ook zeker waar en als ik eerlijk moet zijn vermoed ik dat er vooral ouderen mensen mee hebben gedaan aan het door GroenLinks gehouden onderzoek. Daarnaast vraag ik mij ook af of de conclusie van 6 op de 10 Nederlanders Гјberhaupt wel klopt en er niet te vroeg of een onjuiste schatting is gedaan.

Ik heb zojuist die uitslagen eens opgezocht, zien jullie wat ik zien?

TzRJ2.png

Volgens mij heeft een sensatiezoekertje bij nu.nl iets verkeerd geinterpreteerd, of ik ben zo moe dat ik het niet meer zie.

Опубликовано:

Ik heb zojuist die uitslagen eens opgezocht, zien jullie wat ik zien?

TzRJ2.png

Volgens mij heeft een sensatiezoekertje bij nu.nl iets verkeerd geinterpreteerd, of ik ben zo moe dat ik het niet meer zie.

zoiets dacht ik al

Опубликовано:
Ik zie bejaarden die hun trauma's niet kunnen handelen en daarom een van de grootste tradities van nederland naar de tyfus willen helpen

Het zijn ook vaak mensen boven de 50 die op dit soort polls/acties reageren.

Опубликовано:
Ik zou liever zien dat vuurwerk alleen op bepaalde plaatsen zou worden toegelaten ipv een verbod.

En wat voor soort plaatsen, zou je het dan toelaten.

Op plaatsen waar men het niet zomaar in onze brievenbus kan duwen.

Опубликовано:
  • Автор
Ik zou liever zien dat vuurwerk alleen op bepaalde plaatsen zou worden toegelaten ipv een verbod.

Ik hoop dat je wel begrijpt dat een vuurwerkverbod in alleen woonwijken erg moeilijk te controleren is aangezien je aan het vuurwerk in de lucht niet gelijk kan zien of het in een woonwijk wordt afgestoken.

Опубликовано:

Hier is het ook gebruikelijk om putdeksels op te tillen, vuurwerk in de put te gooien en dan een vuurwerkfontein te maken.

Опубликовано:
  • Автор

Hier is het ook gebruikelijk om putdeksels op te tillen, vuurwerk in de put te gooien en dan een vuurwerkfontein te maken.

Hmm, dat soort praktijken worden hier eigenlijk niet meer uitgevoerd. Hier heb je meer van die mensen die voor duuzenden Euro's illegaal siervuurwerk kopen.